header
bttm
XC70 ocean race bj. nov. 2005 - geotronic - D
Laatste post: 2010-06-13, 18:27 - 306 keer bekeken
Auteur: floor (2010-06-13, 18:27)

Beste forumleden,

In november 2005 de trotse eigenaar van een nieuwe Ocean Race XC 70. Vanwege emigratie naar Frankrijk besloten een degelijke VOLVO aan te schaffen, na al 20 jaar ervaring met VOLVO.

Nu juni 2010..... na veel ergenissen en ellende en stilstaan toch maar besloten "de kloten auto" de deur uit te wijzen. Problemen in garantietijd en erna, terwijl de auto netjes in onderhoud ging bij de VOLVO dealer om de 20.000km., niet netjes opgelost. Klant is koning tot aan de deur. VOLVO NL geeft geen gehoor. We wonen nu eenmaal in de bergen, ons tankgedrag is niet juist en al van dat soort onzin.

Opsomming problemen....

- injectoren en brandstofpomp totaal verbrand binnen 8mnd. (3500 EUR) 

- starterskrans vervangen (1900 EUR)

- stuurbekrachting vervangen (1000 EUR)

- xenon verlichting (2 lampen - 480 EUR)

nu problemen met inhouden tussen de 60 en 80 km. Oorzaak volgens VOLVO automatische versnellingsbak kapot (of onderdeeltje.... geen idee)

- kosten versnellingsbak (4600 EUR)

en gisteren stond ik bij een stoplicht, komt een andere weggebruiker naar mij toe met mij te vertellen dat de auto enorme zwarte rook produceert.

Tja, VOLVO FOR LIFE is veranderd in VOLVO FOR CHANGE, eruit met die barrel!

Oh ja, tellerstand is wel inmiddels 200.000 km.

En france krijgen we er nog 6.000 EUR voor als we hem inruilen op een gloednieuwe XC 90. Hoezo????

Ik ga RADER benaderen met dit verhaal en VOLVO is voorbij. Oh ja als nog eens iemand op vakantie wil en france.... we hebben een leuk oordje opgebouwd, alhoewel VOLVO wel veel dwars zit.

http://www.aupieddespyrenees.com

Peut etre a bientot!

bttm