header
bttm
Volvo C70
Laatste post: 2009-05-19, 19:14 - 583 keer bekeken
Auteur: theomanders (2009-05-19, 16:03)

Hoi,

Ik heb een C70 uit november 2007.

Al drie maal naar de dealer geweest voor het volgende problemen;

1. Als ik de kap open gaat na het openen de linker achterruit eerst omhoog en daarna weer naar beneden ( ongeveer 1 op de 5 maal).
2. De linker achterruit komt niet genoeg omhoog maar blijft ogeveer een 1/2 cm. onder de linker voorruit hangen. Ook is de aansluiting niet goed waardoor er tijdens het rijden extra ruis en gerammel (getik) te horen is. Rechts gaat alles perfect.

Wie heeft tips of kan me helpen.

Auteur: HenkBW (2009-05-19, 19:14)

Hallo theomanders,

Ik neem aan dat ze de eindschakelaars van de ruiten al gecontroleerd hebben?

De motoren van de raambediening zijn uitgerust met een 'overload'-bescherming: als de motoren te veel kracht moeten leveren (en daardoor overbelast en beschadigd kunnen raken) zullen ze de 'andere' kant opdraaien waardoor de ruiten weer omlaag gaan. Dit verschijnsel kan optreden doordat er iets bekneld komt te zitten tussen ruit en dak OF doordat de ruit niet goed is afgesteld. Hij kan te strak tegen de raamrubbers drukken en daardoor te veel weerstand ondervinden. Ik heb dit laatste ook gehad (weliswaar met een C70-I, maar toch..). De dealer heeft mijn raam iets bijgesteld waardoor het sluiten weer goed verliep. Dus vraag de dealer hier eens naar....

Succes,

HenkBW

bttm