header
bttm
Volvo CX 70 trekt inderdaad naar rechts
Laatste post: 2009-03-09, 12:41 - 2069 keer bekeken
Auteur: aadtje (2008-02-13, 19:17)

Heb 2 weken geleden mijn nieuwe Volvo opgehaald, en ben inmiddels incl. vandaag 2x terug geweest. De auto 75'000 € trekt inderdaad naar rechts. Vandaag werd ook aangeven dat er in de week dat mijn wagen uitgeleverd is, er nog een 2 xc 70 was verkocht. Ook deze meneer is inmiddel terug voor hetzelfde euvel, de auto wil tijdens het rijden naar rechts. Er is nu een rapport opgemaakt welke naar Volvo zal worden verstuurd. Ik zelf moet wachten tot er een andwoordt is. Leuk gezien we voor volgende week de vakantie hebben gepland, wintersport met een auto welke constant rechtsaf wilt. Wordt vervolgt.

Auteur: ctfan (2008-02-14, 10:19)

Is dat euvel dan nog steed niet opgelost? Ook niet op de nieuwe XC70? Vreemd, ik neem aan dat Volvo hieran toch op de hoogte moet zijn? Waarom wordt hier dan niets aan gedaan?

Auteur: xc70 (2008-04-30, 21:37)

Beste allemaal,

Rijdt in een XC70 van 2-2002 met 90,000 km op de teller. Ik herken dit probleem, auto al 4x uitgelijnd maar maakt niks uit. Dealer weet niet wat de oorzaak is.

Als je een oplossing weet hoor ik het heel graag want verder een super auto.

Auteur: Orinoco (2008-05-15, 22:22)

ook geinteresseerd in een antwoord, maar bij mij doet men S40 van 1997 dat ook al met 4 nieuw banden nog. Trekt ook naar rechts weg als k t stuur los laat.

Auteur: nlcvd (2008-05-29, 22:22)

ik had in Nederland in 2004 een occasion gekocht, een XC70 2001 benzine, die had dit probleem heel sterk.
na 3x terug te zijn geweest heeft de dealer in 'shertogenbosch het weten te verhelpen.

ik woon nu in Frankrijk en pas weer een 2e hands XC70 summum diesel 2004 gekocht die ook weer heel licht naar rechts trekt.

ik begrijp werkelijk niet dat Volvo dit laat voortduren

groeten van een verder heel gelukkige XC 70 rijder.

Cor

Auteur: ctfan (2008-05-30, 11:41)

Zojuist naar de dealer geweest om naar het rechts trekken te kijken;

* ze hebben naar de ophanging gekeken
* ze hebben terug uitgelijnd
* ze hebben banden links en rechts verwisseld

Hun idee was dat het de banden waren, en dat nadat ze de banden van plaats verwisseld hadden het probleem opgelost was.

Ik rij er 100m mee en hij trekt al naar rechts!

Auteur: Sneiders2 (2008-06-12, 14:06)

Hallo,

Heb begin mei mijn nieuwe XC70 leasewagen opgehaald bij de dealer in Overijse, België en inmiddels ook al  2 x teruggeweest met de opmerking dat ik steeds moet tegensturen - echter naar RECHTS  - (tot ongeveer 60 km/h moet ik steeds licht tegensturen omdat de wagen steeds naar links wil - boven deze snelheid wordt het gedrag terug neutraler en aan hoge snelheid blijft de XC70 stabiel - heb echter nog niet zoveel autowegkilometers: 1500+). Bij het stoppen, bijv. voor een verkeeerslicht - als de wagen bijna helemaal stilstaat - trekt het stuur dan plots naar rechts en moet ik bij het vertrekken het stuur weer in een horizontale positie plaatsen.  Vrij irritant aangezien ik graag relax cruise en/of file rij met 1 hand op het stuurwiel!  Mijn vorige volvo (XC90 SUV) had dit euvel totaal niet!

1 x  uitlijnen en het kruisen van de banden heeft dit euvel nog steeds niet opgelost.  De dealer blijft vrij vaag "wij hebben ooit een volvo gehad die dezelfde problemen had, maar we weten niet echt wat de oorzaak kan zijn".  Ik ga terug contact opnemen met de dealer en hen jullie commentaren voorleggen - eens kijken wat hier uit voorkomt.. Mocht inmiddels iemand "dé oplossing" vinden, laat het vooral weten!

Een (on) gelukkige XC70 rijder.

Auteur: ctfan (2008-06-16, 20:12)

Lees dan zeker ook XC70 spoort niet!

Auteur: sambel (2009-03-09, 12:41)

Even een korte situatie schets.
Nieuwe XC90 bij het buiten rijden vond ik al dat die wat naar rechts trok. Die zelfde week teruggeweest met de klacht dat de wagen naar rechts trekt.

Uitlijnen => volgens dealer opgelost => niet dus

nog eens binnen

Uitlijnen => banden wisselen, 2 nieuwe achterbanden => nog niet opgelost.

Nog eens binnen: samen met een technieker ingenieur van volvo zelf.
Die heeft mijn stuur wat verdraait, want hij dacht dat het iets te maken zou hebben met de servo die al een input zijn krijgen van het stuur en daarom de hydraulics al in werking zou stellen. (dat is wat ik begrepen heb).  Nog eens gaan rijden en volgens hem was het al minder  =>  volgens mij  dus  niet .
En dan toch nog maar eens een afspraak gemaakt  samen met  volvo  ingenieur. Ze hebben echt wel moeite gedaan om het op te lossen. (Zelf dat ik bijna medelijden kreeg met de technieker van mijn dealer). Voor mij is dit probleem nog steeds niet opgelost. Het gevoel dat ik heb is dat de wagen de baan heel fel volgt. Zeker op een iets wat oneffen wegdek ik het moeilijk rijden bij vrij hoge snelheid. Dan heb ik zelfs het gevoel dat die zeer onstabiel op het wegdek hobbelt, het gevoel dat de wielen gewoon losjes de hobbels in de baan volgen. Waardoor de stuur input soms verkeerd is. Ik blijf het gevoel hebben dat ik altijd naar links moet tegensturen. Bij acceleratie trekt die ook naar rechts.

Ik ben al de hele tijd aan het ijveren voor een nieuwe, want ik vind dat niet kunnen voor een nieuwe wagen. (we zijn al 6mnd bezig om dit probleem op te lossen, waar ik eigenlijk niets mee te maken heb, geklungel van Volvo)  Waar ze dus niet op reageren. Want ik steek daar veel tijd in en eigenlijk ook centjes. Het komt echt niet over als een goeie service van Volvo. Ik dacht dat dit nog een degelijk merk was, daar heb ik me dus in vergist.

Iemand hier ervaring mee.

bttm