Volvo C70 | ||
Laatste post: 2010-03-15, 18:45 - 2882 keer bekeken |
||
| ||
Hallo allemaal, Ben vanaf januari 2007 in het bezit van een C70D5 summum, geweldige auto alleen stoor ik mij erg aan alle piepjes, kraakjes en rammeltjes. Dit euvel ontstond na ongeveer 400 km te hebben gereden. De dealer kan er niet goed mee overweg, rubbers ingesmeerd maar dat helpt niet echt. Is er iemand met gelijke ervaring ? Er rijden immers nog niet zoveel van deze auto rond.
| ||
| ||
DAAR IK HEEL WAT ERVARING HEB IN DIT SOORT VAN PROBLEMEN GEEF IK JE WAT TIPS 1) beide deuren afregelen door middel van de slotvanger juist af te regelen dit helpt vooral bij het vertrekken van de wagen (gekraak in de deurpaneel en in de bekleding acheteraan) 2) deurbekleding verwijderen , raam volledig laten zakken ,dan zie je vooraan aan de bevestiging ,één eindstop zitten, deze ijzeren sop demonteer je ,je maakt deze zuiver en je doet er één beetje sterke tape op, alles terug monteren.(dit helpt bij het getik bij het automatisch omhoog brengen van het raam) ps zorg ervoor dat alle isolatie op één deftige manier terug gekleefd wordt" 3) wind geruis -deuren afstellen spiegels afstellen succes met de volvo van één volvo kenner (19 jaar ervaring in één erkende volvo garage carrossrie) | ||
| ||
DEZE INFORMATIE KLOPT NIET ( VORIGE MODEL) OVER HET GEKRAAK oplossing volgt later (informatie inwinnen bij officiele hoofdverdeler in belgie) | ||
| ||
HIER VOLGT DE INFORMATIE NA ENIG ZOEKWERK ER BESTAAT BIJ VOLVO MOMENTEEL EEN MAP MET ALLE INFORMATIE OVER EVENTUELE GEKRAAK EN GEPIEP OVER DZE WAGEN(C70 CABRIO 2007),bij volvo belgie wordt momenteel cursissen gegeven over dze materie(gekraak,gepiep, waterinfiltratie en enzovoor) elke officiele verdeler zou hier moeten aan deelnemen | ||
| ||
Thx, ik zal mijn dealer ineens het vuur aan de schenen leggen... | ||
| ||
Hallo Allemaal, Heb sinds 1 jaar ook een c70 en ik moet zeggen het zijn gewoon rammelkisten, Ik denk niet dat dit model van volvo de naam waardig is,zeker als je bedenk dat ik regelmatig in garage geweest ben en na een jaar nog altijd geen oplossing hebben voor dit probleem ,dit zegt genoeg . Het zal voor mij persoonlijk zeker de laatste volvo zijn die ik gekocht heb . nb een auto van die prijsklasse verwacht je zeker meer service. mvg | ||
| ||
Hallo, Ik heb in 2006 een nieuwe C70 2.4i gekocht. In het begin ook kaakvrij, maar na een paar duizend km ook last van kraken en rammelen. Ik ben er ook meerdere keren mee terug geweest bij de dealer, maar dat waren slechts tijdelijke verbeteringen. En inderdaad, dit hoort niet in zo'n dure auto. Na het lezen van een Duits forum (MotorTalk.de) waarin een topic over hetzelfde probleem was, de oplossing gevonden: een veerpootbrug. Sinds deze gemonteerd is, zijn de kraakjes en rammeltjes nagenoeg geheel verdwenen (100% kraakvrij zal wel niet lukken). Maar ik heb in ieder geval het gevoel weer terug dat ik in een 'premium' auto rond rij.... Dus, als deze nog niet gemonteerd is, probeer het eens. De kosten waren ca EUR 100,00 (incl. BTW en montage) Succes, Henk | ||
| ||
Hallo Henk (en andere Volvo -rijders) Ik zoek in Nederland een leverancier voor een veerpootbrug voor Volvo C70 t5, bj 2007. Mijn Volvo dealer kan hem niet vinden. Groet, HenkS
| ||
| ||
Hallo Henk, De veerpootbrug is een origineel onderdeel dat ik gewoon bij een volvo dealer heb laten plaatsen. Nummers, omschrijving en prijzen: 30736345, | ||
| ||
Er ging even iets mis, nogmaals: Nummers, omschrijving en prijzen (08-2008) 30736345, stang, EUR 43,20 30741192, huis, EUR 11,45 30741191, huis, EUR 2,85 De zgn 'huizen' zijn kunstof afdekkappen die over de veerpoot worden geplaatst: staat wat netter maar zijn niet noodzakelijk. Ps Ik dacht dat de T5 en D5 standaard al voorzien waren van een veerpootbrug.... Succes, Henk | ||
| ||
Hallo Henk, Heb gelezen dat je een veerpoortbrug laten monteren heb ,kan je me het adres mailen waar je dat laten doen heb?. Alvast bedank. mvg | ||
| ||
Ik ben in bezit van een c 70 d5 06/2007. Na +- 1,5 jaar : gekraak in dak en aan de ruiten. Gekraak in dak werd opgelost; aan de ruiten kan niets worden gedaan (toch niet tijdens de garantieperiode). Nu de wagen is bijna 3 jaar oud) stelt de garagist mij voor om de wagen binnen te brengen voor uitgebreide test en eventuele herstelling, maar wel tegen betaling ! | ||